Švedski nacionalni odbor za psihološko obrambo - Styrelsen for psykologiskt forsvar
no information
vojna v Bosni in hercegovini, množični mediji v vojni, analiza poročil na televizijskih programih, nacionalna televizija, propagandni model, televizija kot medij za poročanje vojnega stanja, vojna, omemba propagande v vlogi medijev, pomen psihološke vojne, vpliv javnega mnenja na celotno sliko dogajanj, radio-televizija Srbije, Hrvaška radio-televizija, proporcionalnost razporeda novic, efekt propagande, medijska pokritost, vpliv etničnih problemov na ozemlju BiH, vloga obrambe, odnos do orožja, obstreljevanje in obleganje mest, stališče do JNA, mnenje o interveniranju mednarodnih mirovnih sil, razpad SRF Jugoslavije, posledice psihološke vojne na ljudeh, vloga premirja in pogajalskih tehnik, Bosanski Hrvati, Muslimani, Radovan Karadžić, predsednik Alija Izetbegović, odnos do ranjenih in ubitih ljudi, general Ratko Mladić, mnenje o koncentracijskih taboriščih, obkolitev Sarajeva, Republika Srbska, predsednik Tuđman, Dobrica Čosić, UNPROFOR, pogajanja v Ženevi, Daytonski sporazum, humanitarna pomoč, Fikret Abdić, vpletanje NATA, vojni ujetniki
Keywords ELSST:
VOJNA, MEDIJSKO POROČANJE, MNOŽIČNI MEDIJI, RAZŠIRJANJE INFORMACIJ, TELEVIZIJSKE NOVICE, NACIONALIZEM, KULTURA, KULTURNA IDENTITETA
Topic Classification CESSDA
INFORMIRANJE IN KOMUNICIRANJE
POLITIKA - spori, varnost in mir
Topic Classification CERIF
Tisk in komunikacijske vede
Topic Classification ADP
VOJNA V BOSNI IN HERCEGOVINI
MODEL PROPAGANDE
MEDIJSKA USKLAJENOST
ANALIZA JAVNOSTI
UPORABA JEZIKA V PROPAGANDI
Namen raziskave projektne skupine ORC v sodelovanju s Švedskim nacionalnim odborom za psihološko obrambo je bila analiza formulacije vsebinskih sporočil v množičnih medijih ter spoznati proporcionalnost razporeda novic na hrvaških in srbskih televizijskih oddajah, z željo, da ugotovijo, kako propagandna sporočila poročajo o vojnem stanju. Da pa bi ugotovili efekt propagande (kot npr.: monopol nad informacijami, pritisk države na neodvisne medije, restriktivna zakonodaja, popolni nadzor pri izoblikovanju tem na javnih tribunah in debatah) so se skoncentrirali na merjenje kompatibilnosti verbalnih in vizualnih informacij, izhajajoč iz dejstva, da je podajanje informacij v medijih zelo stereotipno in "ni združljivo", kar izzove določen predhoden pogled na celotno stanje. Namen je bil torej pregledati, ali je res fundamentalni cilj propagandistov, da poenostavijo podobo vojne in jo s tem naredijo doumljivejšo vsakdanjim ljudem in ali uporabljajo svojstven diskurz, znotraj katerega poročajo o vojnem stanju. Analiza hrvaških in srbskih televizijskih programov in njihova vloga pri izoblikovanju nacionalnih občutkov in kolektivne zavesti naj bi pripomogla k razumevanju dejstva, koliko sta dejansko obe televiziji omejeni v uporabljenemu svetu simbolike, koliko je moč razumeti kontekst družbenega okolja brez uporabe publicističnega jezika. Zato so se avtorji posvetili vprašanju "politične kulture" kot determinanti publike, ki je sredstvo propagande za dosego cilja; saj je domet množičnih medijev v veliki meri odvisen od politične kulture, po drugi strani pa so množični mediji eden od socializacijskih faktorjev, ki močno vplivajo na razvoj politične kulture. Ključne besede so kot objekti analize v različnih primerih in kontekstih vezane na določene situacije (in sicer na časopis, čas, vojno stanje, ipd.), zato so nekatere med njimi podane na zelo deskriptivni ravni.
Collection date: | januar - maj, 1993 |
---|---|
Date of production: | 1997 |
Country: | Bosna in Hercegovina (BiH) |
Geographic coverage: |
Ozemlje Bosne in Hercegovine |
Unit of analysis: |
Posamezen pojem, ki se pojavlja znotraj televizijskega prispevka. |
Universe: |
Televizijski prispevki objavljeni na Hrvaški televiziji (HRT) in prispevki objavljeni na Srbski televiziji (RTS). |
Excluded: | no information |
Data collected by: |
Obramboslovni raziskovalni center |
Sampling procedure: |
Analiza (vsebine televizijskih programov) pokriva glavnih 33 dnevnih poročevalnih programov radio-televizije Srbije (RTS) in enako število programov oddajanih na Hrvaški radio-televiziji (HRT) v obdobju med februarjem in aprilom 1993. Pregledovali smo poročila na prvem programu nacionalne televizije v "prime-time" času. HRT pa je istočasno glavna poročila predvajala na prvem in drugem programu. V analizo pa so spadala tudi poročila na občasno predvajanih programih poslani iz studia v Novem Sadu, ki se ni razlikoval od Beograjske informativne oddaje (niti po strukturi niti po vsebini). |
Mode of data collection: |
Gledanje, vrednotenje in klasificiranje medijske vsebine na podlagi izbranih tem, objavljenih na televizijskih oddajah, televizijskih poročilih in tiskanih medijih. |
Avtorske pravice pridržane. Arhiv izroča podatke uporabnikom samo za namen, ki ga posebej opredelijo, ob zagotovitvi spoštovanja profesionalnih etičnih kodeksov. Uporabnik se posebej zaveže, da bo skrbel za tajnost podatkov in opravljal analize brez poskusov identifikacije posameznika.
Pri objavah, ki bi sledile na podlagi podatkov, je potrebno polno citirati avtorja in Arhiv.
Vsak uporabnik je dolžan opozoriti na morebitne pomanjkljivosti gradiva in poslati Arhivu 2 kopiji nastalih besedil.
Uporabnik naj pred uporabo pozorno prebere spremljajočo dokumentacijo in se v primeru nejasnosti obrne na avtorje raziskave ali Arhiv.
Title of Data file: Ni podatkov
V1 ADP IDNo
Value 11 | Frequency | |
---|---|---|
PV_94 |
V1 ADP IDNo
Value 11 | Frequency | |
---|---|---|
PV_94 |
No associated materials!
No associated materials!
TERMS OF USE:
The Slovenian Social Science Data Archives does not distribute data of this study. For more information please contact the author or the responsible organization.DOCUMENTATION STATUS
2 - Polni opis raziskave.
CLASS OF THE STUDY
8 - teoretsko ali praktično pomembne raziskave, zapolnjujejo raziskovalno praznino ali imajo široko uporabnost za več praktičnih problemov, imajo dolgoročno vrednost za znanost
How to CITE this study?
Malešič, M. (2001). Propaganda v vojni [Data file]. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenian Social Science Data Archives. ADP - IDNo: PV_94. https://doi.org/10.17898/ADP_PV_94_V1
Following recommendations to contain the epidemic, 2020: Probability panel
Delavnica Vozlišča RDA Slovenija o odprti znanosti na Arnesovi konferenci Mreža znanja 2024
Predstavitev ravnanja z raziskovalnimi podatki in objavljanja v skladu z načeli odprte znanosti