Konferenca Spolna diferenciacija v medijski industriji

Piše: Maja Dolinar

14. in 15. junija 2018 je na Fakulteti za družbene vede potekala mednarodna konferenca »Spolna diferenciacija v medijski industriji« v organizaciji Mirovnega inštituta in Fakultete za družbene vede. Namen konference je bil nasloviti procese uspoljenosti medijev na preseku medijske politike, produkcije, reprezentacije in potrošnje. Konferenca je del temeljnega raziskovalnega projekta »Spolna diferenciacija v medijski industriji«, ki ga financira Agencija za raziskovalno dejavnost RS.

Konferenca Spolna diferenciacija v medijski industriji. Vir: Mirovni inštitut, 2018.

Trideset govorcev in govork iz 12 različnih držav je analiziralo medijske politike in ugotavljalo njihove učinke na spolno diferenciacijo novinarskega dela, izpostavili so neenakosti v polju medijske distribucije, analizirali občinstva ter normiranje ženskosti in moškosti v medijskih tekstih in podobah.

Konference se je udeležila tudi sodelavka Arhiva družboslovnih podatkov, ki je predstavila članek »Portret “tradicionalne” maroške patriarhalne družbe v maroški televizijski komediji L’Couple in njen vpliv na odnose med spoloma v Maroku (Portrayal of the “Traditional” Moroccan Patriarchal Society in the Moroccan Comedy Series L’Couple and Its Impact on Gender Relationships in Morocco)«. S prispevkom je pokazala, kako tovrstne televizijske vsebine prenašajo, reproducirajo in kritizirajo tradicionalne patriarhalne poglede maroške družbe. Prispevek se osredotoča na vpliv popularne komedije na podobo in vloge žensk in moških v maroški družbi in kulturi in temelji na obsežnem etnografskem delu v Maroku v letih 2012-2014.

Televizijska serija L’Couple. Vir: actu-maroc, 2016.

Glavni cilj televizijske komedije, ki jo je predvajal maroški televizijski kanal 2M med leti 2013 in 2016 v času vsakoletnega ramadana, je bil s komedijo kritično prikazati patriarhalni sistem v Maroku in podrejanje žensk, s poudarkom na prikazovanju vsakdanjega življenja starega maroškega para v ruralnih okoliščinah. Zgodba se vrti okoli likov močnega moža in podrejene, a inteligentne žene. Čeprav mož predstavlja nadzor in moč znotraj družine, je intelektualno podrejen inteligentni ženi, zaradi česar ne more povsem manipulirati z njo. Lik žene sprejema svoj gospodinjski, podrejeni status, a se vendarle vseskozi upira premoči moža z razkrivanjem njegovih manipulacij, laži in trikov. Cilj kritike je sistem, ki ga predstavlja mož, vendar njegov lik ni prikazan le kot manipulativen in absurden, ampak tudi kot duhovit, zaradi česar je simpatična oseba, ki privlači občinstvo (tako moško kot žensko). Serija je doživela velik uspeh in dosegla raznoliko maroško občinstvo na televiziji in internetu.

Prejšnji članek

Vodič za pripravo transkriptov v družboslovju

Naslednji članek

Direktiva o avtorskih pravicah in interes raziskovalne skupnosti

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja