Podatki o priseljenih otrokih in priseljenskih skupnostih v spreminjajoči se Evropi

Raziskovalci in raziskovalke Inštituta za družboslovne študije ZRS Koper so v okviru evropskega projekta MiCREATE – Priseljeni otroci in priseljenske skupnosti v spreminjajoči se Evropi raziskovali vključevanje otrok priseljencev v slovenske šole in vlogo izobraževalnih institucij v procesu njihove integracije. Projekt je potekal od 2019 do 2021. V sklopu raziskovanja so zbrali vrsto podatkov, ki dopolnjujejo tematsko zbirko podatkov s področja etničnih in migracijskih študij (EtMig) ADP. V nadaljevanju predstavljamo kratek pregled podatkov, ki so na voljo v ADP in drugih CESSDA arhivih po Evropi ter vas vabimo, da si jih ogledate.

Vir: Pixabay.com

Anketa med učenci in dijaki

S pomočjo spletne ankete, ki so jo izvedli med otroki starimi 10-17 let na sedmih šolah po Sloveniji, so raziskovalke in raziskovalci proučevali počutje v vsakdanjem življenju in odnose v šolah ter stališča ter mnenja o večkulturnosti, kulturni in verski raznolikosti, migracijah itd. Anketo so izvajali med 22. septembrom 2020 in 28. januar 2021, v njej je sodelovalo 712 udeležencev, od tega 253 učencev in 459 dijakov.
Poleg anketnih podatkov je na voljo tudi spremno gradivo, to so anketni vprašalniki v slovenskem, bosanskem, albanskem in makedonskem jeziku. Na voljo je tudi drugo gradivo, s katerim so raziskovalci informirali udeležence in pregledno poročilo o anketi, ki so jo izvajali v več državah.

Intervjuji z zaposlenimi v osnovnih in srednjih šolah

V raziskavi je bilo opravljenih 54 intervjujev z zaposlenimi na osnovnih in srednjih šolah, ki predstavljajo poglede in stališča članov izobraževalne skupnosti glede vključevanja priseljenih otrok v slovenski šolski sistem in širšo družbo ter glede spodbujanja medkulturnega sobivanja in organizacije delavnika v šolah. Na voljo so vprašalnik, spremno gradivo in poročilo.

Intervjuji s strokovnjaki
Raziskovalci in raziskovalke so stopili v stik z nacionalnimi institucijami, pristojnimi za izobraževanje ali integracijo migrantov, s ciljem, da bi opravili pogovore s strokovnjaki in strokovnjakinjami, ki se ukvarjajo s področjem integracije otrok in mladostnikov. Izvedli so deset intervjujev s predstavniki Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Urada Vlade RS za podporo in integracijo migrantov, Zavoda RS za šolstvo in lokalne samouprave, kot so občine. Poleg strokovnjakov za integracijo otrok migrantov, je bilo v vzorec vključenih tudi več strokovnjakov iz akademskega sveta, kulturni mediator in nevladna organizacija.

V projektu so poleg Slovenije sodelovale še organizacije iz Avstrije, Danske, Poljske, Španije, Združenega Kraljestva, Grčije in Francije. Podatki iz teh držav so na prav tako na voljo v arhivih CESSDA.

Viri

Sedmak, M., Gornik, B., Medarić, Z., Dežan, L. in Zadel, M. (2022). MiCREATE – Priseljeni otroci in priseljenske skupnosti v spreminjajoči se Evropi, 2021: Anketa med učenci in dijaki [Podatkovna datoteka]. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP – IDNo: MICREO21. https://doi.org/10.17898/ADP_MICREO21_V1

Sedmak, M., Gornik, B., Medarić, Z., Dežan, L. in Zadel, M. (2022). MiCREATE – Priseljeni otroci in priseljenske skupnosti v spreminjajoči se Evropi, 2019: Intervjuji z zaposlenimi v osnovnih in srednjih šolah [Podatkovna datoteka]. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP – IDNo: MICRES19. https://doi.org/10.17898/ADP_MICRES19_V1

Sedmak, M., Gornik, B., Medarić, Z., Dežan, L., Zadel, M. in Bajt, V. (2022). MiCREATE – Priseljeni otroci in priseljenske skupnosti v spreminjajoči se Evropi, 2019: Intervjuji s strokovnjaki [Podatkovna datoteka]. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP – IDNo: MICREE19. https://doi.org/10.17898/ADP_MICREE19_V1

Arun, S., Szymczyk, A., Batool, F. (2022). Migrant Children in a Transforming Europe Survey Data, 2020-2021. [data collection]. UK Data Service. SN: 855768, DOI: 10.5255/UKDA-SN-855768

Hernández, Fernando (Hernández Hernández); Herraiz García, Fernando; Sancho, Juana Ma.; Onsès Segarra, Judit; Malinverni, Laura; Domingo-Coscollola, Maria; Riera Retamero, Marina; Stuardo-Concha, Miguel; Rivera Vargas, Pablo; Estalayo Bielsa, Paula; Lozano-Mulet, Paula; Miño Puigcercós, Raquel; Riba Mayoral, Silvia de; Giró Gràcia, Xavier, 2022, Results of the MiCREATE survey on migrant children in Catalan schools, https://doi.org/10.34810/data189, Repositori de Dades de Recerca.

Kościółek, Jakub; Bulandra, Adam; Jadwiga Romanowska; Urszula Majcher Legawiec; Joanna Durlik Marcinowska: Dane badań terenowych z dziećmi w polskich szkołach w projekcie MiCREATE (Migrant Children and Communities in Transforming Europe) w ramach programu Horizon 2020 (grant nr 822664) [dane]. Stowarzyszenie INTERKULTURALNI PL [producent]. Repozytorium Danych Społecznych [wydawca], 2022. https://doi.org/10.18150/OZDUMD

Palaiologou, Nektaria, 2022, “Migrant Children and Communities in a Transforming Europe”, https://doi.org/10.17903/FK2/JAB51L, Κατάλογος Δεδομένων SoDaNet, First version

Roland, Bastien (2022) »Entretiens avec des personnels intervenant auprès des mineurs migrants à Calais« [Survey data] NAKALA. https://doi.org/10.34847/nkl.cc5eh1x6

Podatki še niso dostopni (objava v pripravi):

Alev Cakir; Stella Wolter; Mira Liepold; Rosa Tatzber; Birgit Sauer (2021). MiCREATE – Migrant Children and Communities in a Transforming Europe [data set]. Vienna: AUSSDA

Hobel, P., Høegh, T., Jacobsen, G. H., Jensen, S. S., and Piekut, A. (2022). MiCREATE – Migrant Children and Communities in a Transforming Europe, 2020: Interviews with headmasters, teachers, and other school personnel [Data file]. Copenhagen: Danish National Archives

Prejšnji članek

Interview: Research data and the role of women among seafarers

Naslednji članek

Nova zbirka podatkov v ADP: Etnične in migracijske študije

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja