Avtorji raziskave: Mateja Sedmak, Barbara Gornik, Zorana Medarić, Lucija Dežan, Maja Zadel, Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Inštitut za družboslovne študije
Leto raziskave: 2019
Ključne besede: otroci priseljenci, otrokosrediščni pristop, izobraževanje, integracija, integracijske politike, migracije, šola, otroštvo, vključenost, sprejem, intergracija v šolo, strokovnjak
Projekt MiCreate (Migrant Children and Communities in
a Transforming Europe) je mednarodni projekt, v okviru katerega je bila
opravljena primerjalna raziskava v šolah, kjer so poleg Slovenije (koordinator
projekta) sodelovale tudi Avstrija, Danska, Poljska, Španija, Združeno
Kraljestvo, Grčija in Francija. Projekt preučuje vključevanje otrok
priseljencev v evropske družbe in vlogo izobraževalnih institucij v procesu
njihove integracije. Osrednji cilj projekta je spodbujati vključevanje
različnih skupin priseljenih otrok s pomočjo otrokosrediščnega pristopa tako na
področju izobraževanja kakor tudi politik. V okviru projekta so bili zbrani
kvantitativni in kvalitativni podatki. Raziskava vključuje kvalitativne
podatke, tj. 54 intervjujev z zaposlenimi na osnovnih in srednjih šolah, ki predstavljajo
poglede in stališča članov izobraževalne skupnosti glede vključevanja
priseljenih otrok v slovenski šolski sistem in širšo družbo na spodbujanje
medkulturnega sobivanja in organizacijo vsakdanjega delavnika v šolah. Za
ostale kvalitativne podatke glej ADP – IDNo: MICREE19, za kvantitativne podatke
glej ADP – IDNo: MICREO21, podatki iz ostalih držav pa so dostopni v drugih
repozitorijih (glej seznam v spremnih gradivih).
Več informacij o raziskavi najdete v Katalogu ADP.
Sedmak, M., Gornik, B., Medarić, Z., Dežan, L. in Zadel, M. (2022). MiCREATE - Priseljeni otroci in priseljenske skupnosti v spreminjajoči se Evropi, 2019: Intervjuji z zaposlenimi v osnovnih in srednjih šolah [Podatkovna datoteka]. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP - IDNo: MICRES19. https://doi.org/10.17898/ADP_MICRES19_V1