Medijska pismenost, 2020
15 maja, 2024
Avtorji raziskave: Andrej Kovačič in Tanja Kovačič

Leto raziskave: 2020

Ključne besede: medijska pismenost, mediji, socialni mediji, uporaba medijev,
uporaba množičnih medijev in interneta, pismenost, družbena omrežja, sposobnost,
socialno omrežje 

V okviru
Infrastrukturnega programa Fakultete za medije: Zbiranje, vodenje in
arhiviranje podatkov o medijski pismenosti, so bili zbrani podatki o stanju
medijske pismenosti v Sloveniji. Raziskovanje stanja medijskih navad je
velikega pomena, saj s trendom povečane izpostavljenosti ob hitrem napredku
tehnologije še ni mogoče predvideti dejanskih dolgoročnih učinkov
izpostavljenosti različnim sodobnim medijem. V raziskavo so bili vključeni
starejši od 18 let, ki na območju Slovenije uporabljajo različne medije. Pri
zbiranju podatkov so se avtorji osredotočali zlasti na medijsko
izpostavljenost, kritično vrednotenje medijskih vsebin, spremljanje novic ter
predloge za izboljšanje stanja. Gre za ponovitev raziskave iz leta 2014, z
nekaj dopolnitvami in spremembami v vprašalniku. Na preučevanem področju je
zelo malo zbranih podatkov, zato so tovrstni podatki zelo pomembni za
raziskovanje, različne študije in objave raziskovalcev različnih področij,
povezanih s tematiko.

 

Citiraj raziskavo:

Kovačič, A. in Kovačič, T.
(2024). Medijska pismenost 2020 [Datoteka kodirne knjige]. Ljubljana: Univerza
v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP - IDNo: MP20.
https://doi.org/10.17898/ADP_MP20_V1