Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
J5-3110 (ARIS)
Keywords ADP: novinarstvo, množični mediji, oglaševanje, programatično oglaševanje, digitalne platforme, poslovanje medijev, družbena omrežja
Keywords ELSST:
OGLAŠEVANJE, OGLAŠEVANJE V TISKANIH MEDIJIH, NOVINARSTVO
Topic Classification CESSDA
Množični mediji
Topic Classification CERIF
Tisk in komunikacijske vede
Novinarstvo kot poklic in način ustvarjanja znanja se močno spreminja, predvsem pod vplivom komunikacijske tehnologije. Zaradi širših družbenih in zgodovinskih sprememb je ključnega pomena, da podrobno preučimo nove tehnološke pripomočke, družbene trende in poklicne smernice v novinarstvu. To ni pomembno le za prihodnost novinarstva, ampak tudi za javno sfero, ki temelji na kakovostnih informacijah. Raziskava se ukvarja z vprašanjem, kako digitalna komunikacija vpliva na slovensko novinarstvo v kontekstu globalne ekonomije pozornosti in spreminjajoče se javne sfere. Raziskava zajema štiri glavna vprašanja: (1) Spremembe v delovnih procesih: Kako te spremembe vplivajo na naravo novinarskega dela, poklicni status novinarjev, njihove spretnosti, delitev dela v redakcijah ter stopnjo njihove avtonomije v odnosu do vodstva? (2) Ekonomija pozornosti in poslovni modeli: Kako oglaševanje in trženje vplivata na poslovne modele medijev in hkrati prispevata k deprofesionalizaciji novinarstva zaradi preobilja informacij ter omejene in razdrobljene pozornosti? (3) Vpliv tehnoloških podjetij: Ali finančna podpora tehnoloških podjetij krepi povezavo med novinarji in skupnostmi ali ogroža novinarske prakse, avtonomijo in ugled? (4) Vpliv politike in regulacije: Kako politični ukrepi in delovanje državnih institucij vplivajo na zmožnost novinarstva, da opravlja svojo vlogo varuha javnega interesa? Pri raziskavi so sodelovali predstavniki medijskih agencij, medijskih in oglaševalskih združenj, medijski menedžerji in tržni analitiki.
Collection date: | 2. oktober 2022 - 15. marec 2023 |
---|---|
Date of production: | 2023 |
Country: | Slovenija |
Geographic coverage: |
Slovenija |
Unit of analysis: |
Posameznik |
Universe: |
Predstavniki poslovodnih organov novičarskih medijev, predstavniki medijskih agencij, predstavniki agencij za tržne raziskave, predstavniki Slovenske oglaševalske zbornice. |
Excluded: |
/ |
Data collected by: |
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, Center za raziskovanje družbenega komuniciranja |
Sampling procedure: |
Neverjetnostno: namensko Izbrane so bile osebe, ki imajo ekspertno poznavanje oglaševalskega trga, vpliva digitalnih tehnologij nanj, sodelovanja med (novičarskimi) mediji in oglaševalci ter poslovanja novičarskih medijev. Zato so bili izbrani predstavniki agencij za tržno raziskovanje, ki analizirajo oglaševalski trg, predstavniki medijskih agencij (kontaktirane so bile največje po velikosti po kriteriju prihodkov in agencije, ki se specializirajo za digitalno oglaševanje), predstavnik Združenja medijev pri Slovenski oglaševalski zbornici in predstavniki poslovodstev medijev. Glede na to, da se vsebina raziskave deloma prekriva z raziskavo Novinarstvo in nove tehnologije (Slaček Brlek in Kaluža, 2020), je bil izbor predstavnikov medijev usmerjen h komplementarnosti, tako da so bili kontaktirani mediji, za katere se je na podlagi teorije in preteklih raziskav predvidevalo, da poslujejo drugače kot tisti, vključeni v raziskavo Novinarstvo in nove tehnologije. |
Mode of data collection: |
Osebni intervju |
Weighting: |
Brez uteževanja. |
Podatki se izročajo izključno za izobraževalne in raziskovalne namene. Na voljo so pod mednarodno licenco Creative Commons Priznanje avtorstva + Nekomercialno 4.0. Arhiv izroča podatke uporabnikom samo za namen, ki ga posebej opredelijo, ob zagotovitvi spoštovanja profesionalnih etičnih kodeksov. Uporabnik se posebej zaveže, da bo skrbel za tajnost podatkov in opravljal analize brez poskusov identifikacije posameznika.
Contact: Arhiv družboslovnih podatkov
Pri objavah, ki bi sledile na podlagi podatkov, je potrebno polno citirati avtorja in Arhiv.
Vsak uporabnik je dolžan opozoriti na morebitne pomanjkljivosti gradiva.
Uporabnik naj pred uporabo pozorno prebere spremljajočo dokumentacijo in se v primeru nejasnosti obrne na avtorje raziskave ali Arhiv.
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 1 [Podatkovna datoteka]
File ID: F1
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 2 [Podatkovna datoteka]
File ID: F2
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 3 [Podatkovna datoteka]
File ID: F3
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 4 [Podatkovna datoteka]
File ID: F4
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 5 [Podatkovna datoteka]
File ID: F5
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 6 [Podatkovna datoteka]
File ID: F6
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 7 [Podatkovna datoteka]
File ID: F7
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 8 [Podatkovna datoteka]
File ID: F8
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 9 [Podatkovna datoteka]
File ID: F9
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 10 [Podatkovna datoteka]
File ID: F10
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Title of Data file: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 11 [Podatkovna datoteka]
File ID: F11
Author of Data file: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
License: ccbync
Version: 17. april 2024
Contact the ADP to access the data.
No associated materials!
There is no information about publications related to this study!
TERMS OF USE:
DOCUMENTATION STATUS
3 - Polni opis raziskave in kodirna knjiga z imeni spremenljivk iz podatkovne datoteke.
CLASS OF THE STUDY
7 - teoretsko ali praktično pomembne raziskave, omejene na manj splošno populacijo, manj vplivne
How to CITE this study?
Slaček Brlek, S. and Sekloča, P. (2024). Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023 [Data file]. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenian Social Science Data Archives. ADP - IDNo: NOVEP23. https://doi.org/10.17898/ADP_NOVEP23_V1
Analysis of Distance Learning during the First Wave of Covid-19 Epidemic in Slovenia, 2020
Odprta znanost in Obzorje Evropa: zahteve, priporočila in dileme
Predstavitev ravnanja z raziskovalnimi podatki in objavljanja v skladu z načeli odprte znanosti
Serija spletnih delavnic za raziskovalce: Orodja za kvalitativno raziskovanje
Konferenca IASSIST: Bridging oceans, harbouring data & anchoring the future