|
eNOVICE
ARHIVA DRUŽBOSLOVNIH PODATKOV
|
|
|
|
|
|
Zbiramo podatke iz raziskav o COVID-19
|
|
|
V Arhivu družboslovnih podatkov vzpostavljamo novo podatkovno zbirko o družbenih vidikih epidemije COVID-19. Namen nove storitve je čim hitreje prispevati k čim boljšemu razumevanju razmer, okoliščin in pogojev, s katerimi se soočamo v času širjenja virusa COVID-19 v Sloveniji. Raziskovalce, raziskovalne agencije in novinarje, ki so zbrali podatke o družbi in ljudeh, vezane na COVID-19, vabimo k sodelovanju.
Če imate svojo raziskavo o COVID-19 ali veste, da jo je opravil kdo drug, vas vabimo, da nas o njej obvestite s pomočjo obrazca Evidentiraj raziskavo!
Več informacij in kontakt na povezavi.
|
|
|
NOVICE ZA USTVARJALCE PODATKOV
|
|
SSHOC Open Marketplace
|
Tehnična skupina (Trust-IT) in partnerji v projektu SSHOC so za raziskovalce pripravili platformo »Open Marketplace«, polno uporabnih in zanimivih vsebin, ki bodo v pomoč raziskovalcem v raziskovalnem procesu. Vabljeni k ogledu in uporabi!
|
|
|
|
NOVICE ZA UPORABNIKE PODATKOV
|
|
Blog: Učenje evropskih vsebin v slovenskih šolah
|
Dr. Meta Novak iz Centra za politološke raziskave na Fakulteti za družbene vede piše o stanju in izzivih pri poučevanju evropskih vsebin v osnovnih in srednjih šolah v Sloveniji. Tematiko so raziskali s pomočjo kvantitativne raziskave v letu 2018. Vabljeni k branju celotnega prispevka!
|
Raziskovalni podatki: Data that gives context to the pandemic
|
V angleškem arhivu UKDS so objavili seznam obstoječih raziskav na temo COVID-19, ki so bile izvedene v Združenem kraljestvu. V objavi so na voljo razširjene informacije o posameznih raziskavah; nekaj podatkov je že na voljo v UKDS. Priporočamo!
|
|
|
|
|
Intervju s portugalskim arhivom APIS
|
Portugalski arhiv (APIS) je del Univerze v Lizboni, konzorciju CESSDA pa se je pridružil leta 2017. APIS sodeluje v številnih delovnih skupnah konzorcija, s pomočjo trdega dela in podpore drugih arhivov pa si prizadeva pridobiti kar se da veliko število kvantitativnih in kvalitativnih raziskav, dostopnih za sekundarno uporabo domačim in tujim raziskovalcem. V intervjuju izpostavijo svojo trenutno vlogo v konzorciju in predstavijo načrte za prihodnost. Priporočamo v branje!
|
Evropska družboslovna raziskava prejela nagrado Lijphart/Przeworski/Verba
|
Eden najbolj znanih evropskih raziskovalnih programov, tj. Evropska družboslovna raziskava (ESS), je prejel Lijphart/Przeworski/Verba nagrado za najboljše podatke na področju primerjalne politike, ki jo vsako leto podeljuje ameriško politološko združenje APSA. Podatki so na voljo v norveškem arhivu NSD. Čestitamo!
|
|
NE SPREGLEJTE
- Virtualna konferenca: Data for Policy, 15.–17. september 2020
- Virtualna konferenca: Jezikovne tehnologije in digitalna humanistika 2020, 24.–25. september 2020
- Virtualna konferenca: dha go!es digital Day, 25. september 2020
- Virtualna konferenca: EOSC Symposium 2020, 19.–22. oktober 2020
- Hibridna konferenca: International FAIR Convergence Symposium 2020, Pariz, Francija, 22.–23. oktober 2020
- Sociološko srečanje 2020: Družbene neenakosti in politika, Bled, 5.–7. november 2020
- Virtualna konferenca: 12th Annual European DDI User Conference, 1.–2. december 2020
- Konferenca: Applied Statistics 2020/21, Ribno pri Bledu, 19.–22. september 2021
|
|
|
VOZLIŠČE RESEARCH DATA ALLIANCE SLOVENIJA
|
|
|
Vozlišče v avgustu in septembru
|
Kljub temu da se projekt vzpostavitve vozlišča počasi zaključuje, delo še vedno aktivno poteka: delovna skupina za podporne storitve pripravlja slovensko verzijo pripomočka za ravnanje z raziskovalnimi podatki (23 Things for Research Data) in načrtuje predstavitveno delavnico. Delovna skupina za koordinacijo infrastrukturnih storitev pripravlja anketo in poročilo o slovenskih repozitorijih. Za konec meseca že napovedujemo sestanek članov vozlišča. Še vedno vabljeni, da se včlanite v vozlišče!
|
16. plenarno srečanje RDA: Knowledge Ecology
|
Končni program 16. plenarnega srečanja RDA z naslovom Ekologija znanja, bo objavljen 26. septembra, znana pa sta že glavna govorca, dr. Bianca Amaro z univerze Pompeu Fabra in dr. Juan Pane iz paragvajskega Centra za trajnostni razvoj (Centro de Desarrollo Sostenible). Do 11. oktobra 2020 se lahko prijavite za sodelovanje v sekciji plakatov.
|
Sodelovanje v tehničnem svetovalnem odboru
|
Če želite intenzivneje sodelovati v RDA, lahko do 1. oktobra oddate svojo kandidaturo za članstvo v tehničnem svetovalnem odboru (Technical Advisory Board), ki podpira delo sveta, sodeluje pri razvoju delovnih skupin in vodi oblikovanje tehnične strategije RDA. Člane odbora volijo vsi člani RDA za obdobje treh let. Vabljeni k sodelovanju!
|
|
|
|
RAZISKAVE IZ KATALOGA ADP
Učenje evropskih vsebin v slovenskih šolah, 2018
V letu 2019, ko so potekale volitve v Evropski parlament in ko obeležujemo 15. obletnico članstva Slovenije v Evropski uniji (EU), se EU v znanstvenih in strokovnih razpravah (npr. Kratochvíl in Sychra, 2019; Papadopoulos in Piattoni, 2019) bolj kot kadarkoli prej sooča s kritikami glede demokratičnega primanjkljaja ter oddaljenosti od evropskih državljanov. Ker šola predstavlja pomembno, čeprav ne edino, okolje pridobivanja državljanske vednosti o EU, navedena dejstva sprožajo številna raziskovalna vprašanja o učenju in poučevanju evropskih vsebin v šolah. Cilj raziskave je poglobljeno analizirati poglede učiteljev in učiteljic na različne vidike učenja in poučevanja evropskih vsebin v slovenskih šolah (npr. cilji, dostopnost in kakovost gradiv in profesionalnih usposabljanj, poglobljenost obravnave v kurikulumih in obšolskih dejavnostih) ter izzive s katerimi se pri tem soočajo.
Medijske navade starejših (65 let in več), 2018
Namen raziskave je bilo zbiranje podatkov o medijskih navadah starejših ljudi, starih 65 let ali več. Cilj je bil proučiti njihovo sposobnost kritičnega vrednotenja informacij v medijih ter izpostavljenost medijem. Zajete so tematike o dnevnem spremljanju medijev, o uporabi interneta in pametnega telefona ter mnenjska vprašanja. V raziskavi je sodelovalo 322 posameznikov.
|
|
|
CESSDA usposabljanje
UČBENIK ZA RAVNANJE Z RAZISKOVALNIMI PODATKI
Raziskovalec, vsebine iz učbenika ti bodo pomagale pri ravnanju s podatki, da bo le-te mogoče poiskati, da bodo razumljivi, trajno dostopni in uporabni za različne namene.
|
|
|
|
|
|
|